העבודה היא חיינו

בעולם המודרני ובפרט במאה ה – 21, תאונות עבודה הן נושא מרכזי וחלק משמעותי מחיינו. כל יום נפגעים כ- 100 עובדים במגוון תחומים, עובדים אלה חשופים לסיכונים שונים ומגוונים במסגרת עבודתם. החל מתאונות במפעלי מלאכה ותעשייה וכלה בפציעות במשרד ובמסגרת מתן שירות ללקוח, הפוטנציאל לנזק גוף ונכות קיים תמיד. עם זאת, כאשר תאונה מתרחשת, חשוב לדעת איך לפעול, מהן הזכויות של העובד שנפגע, וכיצד ניתן למקסם את זכויותיו והפיצויים המגיעים לו במסגרת ניהול הליך תאונת העבודה.

הכרה בתאונת עבודה, אימתי?

תאונת עבודה מוגדרת כאירוע בלתי צפוי שגרם לפגיעה גופנית או נפשית לעובד במהלך מילוי תפקידו או עקב עבודתו. ההכרה באירוע כתאונת עבודה היא השלב הראשון והחשוב ביותר בתהליך התביעה. ללא הכרה זו, הדרך לקבלת פיצויים עשויה להיות מורכבת ומאתגרת.

עובד שהוכר כנפגע עבודה זכאי למגוון זכויות במסגרת ניהול תביעה לנכות מעבודה, כגון:

– מימון הטיפול הרפואי והתרופתי.
– תשלום דמי פגיעה (עד 91 ימים).
– תשלום בגין אובדן כושר עבודה (חלקי/מלא).
– תשלום בגין הנכות הזמנית ו/או הצמיתה.
– זכויות נוספות בהתאם לסוג התאונה/הפגיעה ובמסגרת כיסוים נוספים.

הליך תביעת נכות מעבודה מתחיל בהגשת דיווח על התאונה למעסיק לקופת החולים ולמוסד לביטוח לאומי (טופס בל/250). מומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי לאחר התאונה כדי למנוע סיבוכים ודחיות בהמשך. לאחר מכן, יש להגיש תביעה רשמית (בל211 – הודעה על פגיעה בעבודה ובקשה לתשלום דמי פגיעה) ולצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים ומסכים נוספים בהתאם לנסיבות. לאחר ההכרה ותשלום דמי הפגיעה ניתן להגיש תביעה לקבלת קצבת נכות מעבודה (בל200) ולהופיע בפני ועדה רפואית אשר תקבע את גובה נכותכם הזמנית ו/או הצמיתה, בהתאמה.

התמודדות עם תאונות עבודה:

התמודדות עם תאונת עבודה אינה קלה, ולעיתים קרובות היא מחייבת שינויים משמעותיים בחיי היום-יום של הנפגע, בעבודתו ואורחות חייו וחיי משפחתו.

ליווי וייצוג על ידי עורך דין מקצועי:

לעיתים, עובדים שנפגעו בתאונת עבודה עשויים להיתקל בקשיים בהוכחת נסיבות התאונה או בקבלת התגמולים ו/או הפיצויים המגיעים להם בעקבות התאונה. במקרים אלו, סיוע משפטי מקצועי קריטי, שכן עורך דין מומחה לתאונות עבודה יכול לסייע בניהול תביעת הנכות במסגרת המוסד לביטוח לאומי וכמובן בערכאות שיפוטיות בהתאם לנסיבות התאונה, וכל זאת על מנת לממש את מלוא זכויות הנפגע בכל אפיק רלוונטי וחוקי.

*תוכן זה מטרתו לספק סקירה כללית על תאונות עבודה וההיבטים המשפטיים הקשורים אליהם. אין באמור כדי להוות תחליף ליעוץ משפטי בהתאם לנסיבות הספציפיות של כל אירוע תאונתי.

שירותים בתחום זה

נכות כללית

ילד נכה

פטור ממס הכנסה

תאונות עבודה

כל הקטגוריות

ביטוח לאומי

דיני נזיקין

עוד מאותו נושא

מאמרים אחרונים בבלוג

תפריט נגישות