תביעת אובדן כושר עבודה

תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה: החיים ממשיכים גם שלא עובדים

בהתאם לנתוני אגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, מידי שנה מוגשות לחברות הביטוח השונות עשרות אלפי תביעות ביטוח אובדן כושר עבודה (פרטיות ו\או או דרך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים). חלק מהתביעות נדחות עקב מגוון סיבות, כגון: אי עמידה בהגדרות ובקריטריונים בפוליסה, חוסר במסמכים לצורך החלטה כפי שנקבע בחברה הביטוח ועל ידי הפיקוח על הביטוח, התיישנות (3 שנים), היעדר הסכמה עם חברת הביטוח על הפרשנות הנכונה לפוליסה או גובה הפיצוי, חוו"ד רופא מומחה לתעסוקה הסותרת את טענות המבוטח לאובדן כושר עבודה, היעדר ייצוג משפטי של עו"ד העוסק בדיני ביטוח ובעל הכרה של הפוליסות על נספחיהם לרבות פסיקה בתחום.

עו"ד זיו קורן העוסק בנזקי גוף וביטוח, נתקל מדי יום בלקוחות שאיבדו את כושר העבודה שלהם בעקבות מחלה או תאונה, ושחברת הביטוח דחתה את תביעתם, אלו, לדאבון הלב, נאלצים להתמודד עם אתגר כפול – מצב בריאותי קשה ו – קושי כלכלי עקב מוגבלותם בשל המחלה הקשה (הפיזית, שכלית, נפשית) או התאונה הגורמת לירידה בכושר ההשתכרות בצורה חלקית שלהם או לאובדן כושר עבודה מלא.

ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי(דרך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים) מהווה רשת ביטחון עבור אנשים אלו, ומספק להם, בכפוף לפוליסה שנרכשה פיצוי חודשי זמני או קבוע המשמש כתחליף למשכורת שהמבוטח היה מרוויח אילו היה ממשיך לעבוד. תשלום חודשי זה מסייע בתקופת ההתמודדות עם המצב הבריאותי הקשה או המחלה הקשה ולהתמקד בהחלמה ובשיקום.

מהי תביעת ביטוח אובדן כושר עבודה?  תביעת אובדן כושר עבודה הינה תביעה של מבוטח שאיבד את יכולתו לעבוד עקב מחלה או תאונה ושכתוצאה מכך נשלל ממנו האפשרות בלפחות 25% הכושר לעבודה בעיסוק סביר בהתאם להשכלתו ניסיונו והכשרתו. ביטוח זה מעניק כיסוי לשכירים או עצמאים עד לתקרה של 75% מהשכר המבוטח בפוליסה.

מהם סוגי אובדן כושר העבודה?

  • אובדן כושר עבודה זמני – המבוטח איבד את יכולת העבודה בהתאם לקריטריונים בפוליסה בשל נסיבות רפואיות זמניות (עקב ניתוח שעבר או חולי זמני) ועד שיוכל לשוב למצבו כבעבר.
  • אובדן כושר עבודה חלקי –המבוטח איבד מעל 25% מכושר העבודה שלו ועד ל74% (לא יכול לעבוד בעבודתו).
  • אובדן כושר עבודה מלא – המבוטח איבד את כושר עבודתו בצורה מוחלטת עקב תאונה או מחלה ואינו יכול לשוב לעיסוקו או עבודתו והפגיעה בכושר ההשתכרות שלו בשל כך עולה על 75% לצמיתות או זמנית (בכפוף לפוליסה ומגבולותיה).

חשוב לקרוא בעיון את פוליסת הביטוח על מנת לברר את הכיסוי המקרה של אובדן כושר עבודה בפוליסה הספציפית שלכם. והחשוב ביותר שבמקרה שמתרחש אירוע ביטוחי (תאונה או מחלה הגורמת לאובדן כושר חלקי או מלא זמני או לצמיתות – לפנות לעו"ד ליעוץ מידי ובטרם דחיית התביעה על ידי המבטחת.

כיצד עו"ד זיו קורן וצוות משרדו יכולים לעזור?

במקרה של מחלה או תאונה ובטרם הגשת דרישה או תביעה לקבלת הפיצוי החודשי (המשכורת) בפוליסה או כאשר חברת הביטוח דוחה את תביעתכם, ישנה חשיבות גבוה לפנות לעו"ד העוסק בדיני נזקין וביטוח. עו"ד זיו קורן וצוות משרדו, בעלי ניסיון רב בליווי וייצוג בתביעות ביטוח אובדן כושר עבודה פרטי (או דרך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים). יחד נדאג להגן על זכויותיכם וללוות אתכם לאורך כל התהליך, החל מהגשת התביעה ועד לקבלת הפיצוי !

אם אתם רוצים לדעת יותר, השאירו את פרטיכם באתר ואנו ניצור אתכם קשר בהקדם.

ליצירת קשר אנא מלאו פרטיכם ונשוב אליכם בהקדם

מאמרים בנושא זה

תאונת הדרכים הראשונה בהיסטוריה

תפריט נגישות